Dotacja może być wypłacana jednorazowo lub w częściach. Można ją otrzymać w formie refundacji już poniesionych wydatków albo w postaci zaliczki (czyli przed dokonaniem wydatków).
Najpierw ponoszone są wydatki ze środków własnych, a po wykonaniu i opłaceniu wszystkich działań w projekcie występuje się o ich częściową tzw. refundację.
Refundacja polega na tym, że najpierw ponoszone są wydatki ze środków własnych a następnie na podstawie złożonego wniosku o płatność w systemie SL 2014, wypłacane zostają środki zgodnie z umową o dofinansowanie.
Istnieje możliwość korzystania z zaliczek na poczet planowanych wydatków. Można o nie strać się zaraz po podpisaniu umowy o dofinansowanie.
Po wykorzystaniu przekazanych środków przedstawia się w określonym terminie do instytucji obsługującej projekt wniosek o płatność rozliczający otrzymaną zaliczkę. Szczegółowe zasady korzystania z zaliczek mogą się różnić, w zależności od rodzaju realizowanego projektu i określa je każdorazowo umowa o dofinansowanie.
Występując o zaliczkę, jej wysokość wyliczasz na podstawie kosztów, jakie planujesz ponieść w okresie poprzedzającym złożenie kolejnego wniosku/sprawozdania. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę wskazane limity wysokości zaliczki określone w umowie o dofinansowanie.
Podczas realizacji projektu bardzo ważne jest, abyś zbierał wszelkie związane z nim dokumenty. Będziesz musiał je przedstawić wraz z wnioskiem o płatność, aby otrzymać wypłatę przyznanego dofinansowania.
Wszystkie płatności w projekcie muszą się odbywać za pośrednictwem osobnego konta bankowego wskazanego w umowie dotacji.
Najpierw ponoszone są wydatki ze środków własnych, a po wykonaniu i opłaceniu wszystkich działań w projekcie występuje się o ich częściową tzw. refundację.
Refundacja polega na tym, że najpierw ponoszone są wydatki ze środków własnych a następnie na podstawie złożonego wniosku o płatność w systemie SL 2014, wypłacane zostają środki zgodnie z umową o dofinansowanie.
Istnieje możliwość korzystania z zaliczek na poczet planowanych wydatków. Można o nie strać się zaraz po podpisaniu umowy o dofinansowanie.
Po wykorzystaniu przekazanych środków przedstawia się w określonym terminie do instytucji obsługującej projekt wniosek o płatność rozliczający otrzymaną zaliczkę. Szczegółowe zasady korzystania z zaliczek mogą się różnić, w zależności od rodzaju realizowanego projektu i określa je każdorazowo umowa o dofinansowanie.
Występując o zaliczkę, jej wysokość wyliczasz na podstawie kosztów, jakie planujesz ponieść w okresie poprzedzającym złożenie kolejnego wniosku/sprawozdania. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę wskazane limity wysokości zaliczki określone w umowie o dofinansowanie.
Podczas realizacji projektu bardzo ważne jest, abyś zbierał wszelkie związane z nim dokumenty. Będziesz musiał je przedstawić wraz z wnioskiem o płatność, aby otrzymać wypłatę przyznanego dofinansowania.
Wszystkie płatności w projekcie muszą się odbywać za pośrednictwem osobnego konta bankowego wskazanego w umowie dotacji.