Doradca 2000 - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej


Nagłówek

Doradca 2000

Kosmetyczka

Kod: 514202
Inna nazwa zawodu: nie występują

Wymagania psychologiczne

 

Praca kosmetyczki wymaga troski o klienta. Niezbędną cechą dobrej kosmetyczki jest umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi. Kosmetyczka musi umieć zbudować relację pełnego zaufania klientki i umiejętnie rozpoznać jej potrzeby. Bardzo ważne są także dyskrecja, cierpliwość, wyrozumiałość, ale i stanowczość. Ze względu na stały kontakt z klientem kosmetyczka powinna być osobą o pogodnym, łagodnym usposobieniu. Bardzo pomocnym w jej pracy jest uśmiech i pozytywne nastawienie do ludzi. Ponadto w pracy kosmetyczki niezbędna jest dobra pamięć do zapamiętywania nazwisk, twarzy klientek oraz ich problemów.

Ważne są także takie cechy, jak odporność i zdolność przekonywania, zwłaszcza gdy klientki zwracają się z prośbą o radę lub nie są zorientowane w doborze odpowiedniego kosmetyku.

W jej pracy ważna jest dokładność, precyzja i zdolności manualne niezbędne przy wykonywaniu zabiegów kosmetycznych, takich jak makijaż, masaż, zdobienie paznokci. Osoba wykonująca ten zawód powinna być skupiona podczas wykonywania często powtarzających się czynności.

Stanowisko pracy powinno być czyste, a więc zamiłowanie do czystości i porządku w miejscu pracy jest wręcz konieczne.

Równie ważna jest koordynacja wzrokowo-ruchowa pozwalająca precyzyjnie posługiwać się różnymi przyrządami wykorzystywanymi w codziennej pracy, np. urządzeniem ultradźwiękowym przeznaczonym do głębokiego oczyszczania skóry.

Obowiązkiem kosmetyczki jest ciągłe dokształcanie i podnoszenie swoich kwalifikacji, ponieważ kosmetologia ciągle rozwija się pod względem technicznym i chemicznym. Na rynku kosmetycznym ukazują się nowe preparaty do pielęgnacji ciała, nowoczesne urządzenia, np. kapsuła SPA i inne, w które wyposażane są gabinety kosmetyczne.

Kosmetyczka powinna zatem interesować się przemysłem kosmetycznym, uczestniczyć w targach, sympozjach kosmetologicznych, kongresach estetyki oraz zdobywać wiedzę z zakresu administracji, organizacji i marketingu.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę