Doradca 2000 - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej


Nagłówek

Doradca 2000

Krupier

Kod: 421202
Inna nazwa zawodu: nie występują

Wymagania psychologiczne

Duża spostrzegawczość oraz umiejętność szybkiego wykonywania obliczeń w pamięci to dwie elementarne cechy,konieczne w tym zawodzie. Krupiermusinatychmiastodróżniać miejscaiżetony wygrywające w ruletce czyukłady kart orazbłyskawicznie wyliczyćwygraną i zaraz ją wypłacić. Osoby zgłaszające się na kurs dla krupierówsą najpierw poddawane testowi na spostrzegawczość i umiejętności rachunkowe. Krupier ma prowadzić gręprecyzyjniei zarazemw dość szybkim tempie. W tej pracy trzeba zatembyć wybitnie uważnym, mieć znakomity refleksizdolność podejmowania natychmiastowych decyzji.Każde z rozstrzygnięć krupierama wynikać ze skrupulatnego trzymania się reguł gry. Krupier nie może ufać intuicji, a tylko swojej skoncentrowanej uwadze.W tym zawodzie niezbędna jest również dobra koordynacja ruchowo - wzrokowa. Sprawne i dokładne usunięcie ze stołu gry różnychprzegrywających żetonówwcale nie jest rzecząłatwą.Jeszcze trudniejsze jest np. odpowiednie ustawienieipodanieżetonówgraczom. W zależności odich ilości żetony ustawia się w różne figury geometryczne (np. 80 w romb, 220 w trójkąt). Trzeba więc opanować specjalne techniki ustawiania i pchania żetonów. Krupierowi przydaje się więc również zręczność rąk. Od krupiera wymaga się dużego opanowania, musi być niezachwiany w swoich decyzjach i nienagannie uprzejmy w kontaktach z graczami. Krupier ma zachować dystans do graczy i równocześnie dbać o wytworzenie dobrej aury przy stole gry. Odporność na stresy i duża łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi todwie cechy, które harmonijnie winien łączyć w sobie dobry krupier

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę