Doradca 2000 - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej


Nagłówek

Doradca 2000

Specjalista do spraw reklamy

Kod: 243107
Inna nazwa zawodu: account executive, specjalista ds. promocji i reklamy, specjalista ds. marketingu i reklamy

Możliwości zatrudnienia

 

Specjaliści ds. reklamy mogą znaleźć zatrudnienie w agencjach reklamowych, w działach reklamy dużych firm, mediów, w domach mediowych. Agencje różnią się wielkością, specyfiką pracy, zakresem oddziaływania. Są agencje „full service”, w których klienta obsługuje się od początku do końca, inne agencje w celu kompleksowej obsługi współpracują z innymi wyspecjalizowanymi firmami, jeszcze inne zajmują się tylko wycinkiem świata reklamy. Specjaliści ds. reklamy mogą też działać też na zasadzie współpracy z agencjami, np. na umowę o dzieło, jako tzw. „wolni strzelcy”.

Najwięcej możliwości zatrudnienia dla specjalistów ds. reklamy jest na terenie dużych miast, gdyż tam działa najwięcej agencji, domów mediowych, ale coraz częściej powstają też filie dużych agencji lub nowe agencje na terenie średnich lub małych miast. Firmy zatrudniają według potrzeb i możliwości – specjalistów ds. reklamy lub specjalistów ds. marketingu i reklamy. Ze względu na to, że pracodawcy bardzo dużą wagę przywiązują do doświadczenia zawodowego, trudniej jest znaleźć pracę osobom zaczynającym karierę w tej branży.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę