Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
W Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Gdańsku sprawy interesantów załatwiane są według kolejności ich wpływu z zachowaniem terminów określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) oraz instrukcji kancelaryjnej wprowadzonej Zarządzeniem nr 33/2014 Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku z dnia 29 grudnia 2014 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która spełnia wymogi określone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego:
„Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu),
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.Odpowiedzi na pytania udzielane są niezwłocznie.
Uwaga: dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Pliki skompresowane:
Informacje o stanie Państwa sprawy można uzyskać pod numerem telefonu znajdującym się na stronie urzędu w zakładce Komórki Organizacyjne lub przy użyciu elektronicznej skrzynki.Dokumenty elektroniczne, zgodnie z ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570 z późn. zm.) powinny być doręczane za pomocą ePUAP. W celu dostarczenia dokumentu elektronicznego wymagana jest rejestracja Interesanta na portalu ePUAP, a następnie złożenie dokumentów elektronicznych i opatrzenie ich ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany wydany przez dowolnego polskiego wystawcę lub profilem zaufanym ePUAP.
Maksymalna wielkość przekazywanych dokumentów wraz z załącznikami nie może przekroczyć 3,5 MB.
Aby ułatwić korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej, sposób jej obsługi został opisany w Instrukcji dla Obywatela.
Które formaty dokumentów elektronicznych będą akceptowane?
1. Dokumenty tekstowe lub tekstowo – graficzne:
- .rtf - (Rich Text Format), dokumenty w postaci sformatowanego tekstu,
- .pdf - (Portale Dokument Format), dokumenty dla przeglądarki Adobe Reader,
- .doc - dokumenty w postaci sformatowanego tekstu,
- .docx - dokumenty w postaci sformatowanego tekstu,
- .odt - (Open Document), dokumenty w formacie Open Office.
- .jpg (jpeg),
- .gif,
- .tif (.tiff),
- .png.
- .zip - format kompresji plików ZIP,
- .7z - format kompresji plików 7zip.
- .xls,
- .xlsx,
- .ods.
W przypadku doręczania dokumentów elektronicznych na informatycznych nośnikach danych, obowiązują formaty plików analogiczne do formatów akceptowalnych podczas korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej. Akceptowalnymi nośnikami danych są płyty CD-RW lub DVD-RW (płyty CD lub DVD wielokrotnego zapisu). Ponadto należy pamiętać, aby informatyczny nośnik danych, na którym doręcza się dokument elektroniczny umożliwiał zapis Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPD).
W sprawach skarg i wniosków:
- Obywatele przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków przez Dyrektora lub wyznaczonego Wicedyrektora oraz Kierownika Oddziału Zamiejscowego w Słupsku w środę każdego tygodnia w godzinach od 13.30 do 14.30 oraz od 15.30 do 16.00.
- Koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu należy do zadań Wydziału Organizacyjno – Prawnego.
Korespondencję w formie papierowej prosimy przesyłać na adres:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W GDAŃSKUul. Podwale Przedmiejskie 30,
80-824 Gdańsk